Jesu li i džini na ispitu kao i ljudi

8796686857444Pita se Ibn Kajjim:

“Džinima su također propisane naredbe i zabrane kao i ljudima. Propisi vezani za srce poput ljubavi, mržnje, vjere i prijateljstva i neprijateljstva jednake su za džine i ljude, a što se tiče propisa vezanih za tijelo poput gusula ili abdesta, različiti su.”

(“Uddetus-Sabirin”, str. 30)

Potom navodi zgode vezane za nedaće šejtana u hrvanju sa Allahovim vojnicima, pa veli, kako Abdullah ibn Mesud kaže: da je halifa Omer sreo džina pa se pohrvao s njim i savladao ga, pa mu reče:

“Što si to slab?” A ovaj mu odvrati: “Ja sam najjači među njima.”

(“Hejtemi-medžma’uz-Zevaid”, 9174)

Prenosi se da je Ebu Hurejre, radijallahu anhu, rekao:

“Mu’min izmršavi svoga šejtana kao što jedan od vas izmršavi svoju devu putovanjima.”

(Prenosi Ahmed sa nepouzdanim lancem prenosilaca)

Učenjak u vjeri je višestruko teži šejtanu od onoga koji mnogo ibadeti.

Ibn Kajjim, rahimehullah, kaže:

“Prenosi se da je Abdullah ibn Omer rekao: ‘Prednost je učenjaka u vjeri nad onim što mnogo ibadet čini sedamdeset deredža. Između svake deredže je sedamdeset godina konjskog galopa.'”

(Muslim, 2203)

Tumačenje ovoga hadisa je slijedeće:

“Kada šejtan posije novotariju u vjeri, učenjak je obznani ljudima i zabrani, dok onaj što se ibadetu posvjećuje, ne osvrće se niti zna za nju.”

Izvor: “Oaza imana – Vjerovanje u meleke”

Autor: Ibn Kajjim El-Dževzijje

Share This: