Turska zauzima važno mjesto na polju Kur’ana (Ono što se može reći o školama za podučavanje Kur’anu u Turskoj, kao i savremenom kur’anskom preporodu u toj zemlji, jeste da ona zauzima prvo mjesto u savremenom metodu podučavanja Kur’anu i brizi o njemu. U tu svrhu ulažu sva raspoloživa sredstva.) i nije naodmet da se pozabavimo njihovom metodom hifza radi njene jedinstvenosti. Sastoji se iz sljedećeg:
1) Dugo vremena se učenik uvježbava da uči Kur’an sa gledanjem. Počinje se od alfabeta, pa sve dok ne izvježba izgovaranje i ispravi greške. To može trajati godinu dana. Zatim ga uvode u drugu fazu, fazu hifza.
2) Uči se iz Haffazovog mushafa koji je podijeljen na 30 džuzeva, a džuz na 20 stranica, a stranica na 15 redova.
3) Učenje se počinje od zadnje stranice prvog džuza, a sljedećeg dana se prelazi na zadnju stranicu drugog džuza. l tako svakog dana prelazi na zadnju stranicu svakog džuza, sve dok ne nauči trideset strana. To znači da mu je za učenje zadnjih stranica svih džuzeva Kur’ana potrebno mjesec dana.
4) Drugog dana počinje sa učenjem predzadnje stranice prvog džuza, zatim se sljedećeg dana prelazi na predzadnju stranicu drugog džuza, i završit će i drugi džuz kao što je završio prvi.
5) Ovako će nastaviti do kraja Kur’ana učeći od kraja džuza. Uvijek kada nauči stranicu, šejh će ga preslušati i prethodnu, koju je naučio u prošlom krugu. Tako mu hifz postaje čvrst, zato što to biva poput slaganja ploča jednu pored druge.
Ulema se po pitanju ove metode podijelila na one koji je podržavaju i one koji joj zamjeraju. Velike šejhove Istanbula sam pitao za mišljenje o njoj, a oni su mi odgovorili: “Naslijedili smo je od naših učitelja.” I svi je smatraju idealnom metodom za učenje Kur’ani Kerima. Štoviše, veliki broj Turaka ne može zamisliti da se može na drugi način naučiti Kur’an.
Zapazio sam da je ova metoda raširena u zemljama koje su osvojili Osmanlije, poput Bosne i Hercegovine, gdje se i dan-danas uči na turski način.
Ako pažljivije razmotrimo ovu metodu, vidjet ćemo da ona ima prednosti, a naročito za strance koji ne znaju arapski. Njeni plodovi se ubiraju tek ako učenik ustraje dok ne završi cijeli Kur’an. On stiče jak hifz po brojevima strana i džuzeva.
Međutim, ona ima i nedostataka. Ako se učenik ne strpi do kraja i prekine hifz iz nekog razloga, u memoriji će mu ostati isprekidani, nepovezani krajevi. Ako tražiš da ti prouči određenu suru, on neće moći to učiniti. Teško će mu biti da nastavi učenje kada jednom prekine.
Ovo je metoda koja se ne može djelomično primijeniti, već se mora do kraja sprovesti. Sa druge strane, mora se čekati najmanje dvije godine dok ne urodi plodom.
Izvor: “Kako ćeš naučiti Kur’ani Kerim”
Autor: Dr. Jahja ibn Abdurrezzak El-Gavsani