Hafiz treba noću učiti Kur’an više nego danju, a naročito u noćnim nafilama, kao što Uzvišeni Allah kaže:
“Ima ispravnih sljedbenika Knjige koji po svu noć Allahove ajete uče i na sedždu padaju. Oni u Allaha i u onaj svijet vjeruju, i zapovijedaju da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćaju, i hitro čine dobročinstvo; to su oni čestiti.” (Ali ‘Imran, 113-114)
Buhari i Muslim bilježe od Abdullaha ibn Omera da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Abdullah je divan čovjek! Kada bi samo još klanjao noćni namaz!”
Buhari prenosi hadis od Abdullaha ibn ‘Amra da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Abdullahu, ne budi kao jedan čovjek koji je klanjao noćni namaz, a zatim prestao!”
Među mnogobrojnim hadisima i predanjima o noćnom namazu zabilježen je i hadis koji Taberani prenosi od Sehl ibn Sa’da daje Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Mu’minova čast je noćni namaz.”
Pripovijeda se od Ebul-Ahvesa El-Džušemija da je rekao: “Kada bih se noću približio jednom kvartu, čuo bih im glasove kada uče Kur’an kao zujanje pčela. Zapitao bih se: ‘Kako su ovi ljudi sigurni od onoga od čega se drugi boje?'”
Ibrahim Nehai je pripovijedao: “Govorili su nam: ‘Učite Kur’an kada se noć spušta, makar to bilo koliko da se pomuze ovca!'” Jezid Er-Rekaši kazivaše: “Ako zaspim, pa se probudim, pa opet zaspim – nikada moje oči ne vidjele sna!”
Noćni namaz i učenje Kur’ana noću je odabrano zbog toga što je u noćnim satima duša predanija, dalja od preokupiranosti, zabave i poslovanja sa ljudima i zaštićenija od licemjerstva i svega što poništava dobra djela. Uz to i sama vjera podstiče na činjenje dobrih djela noću. Konačno, Isra’ i Mi’radž Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, zbili su se noću.
Uz to Buhari i Muslim, zatim Malik, Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi i Ibn Madždže bilježe hadis od Ebu Hurejre: “Vaš Gospodar se svake noći spušta na najniže nebo, kad prođe prvi dio noći, i rekne: ‘Ima li neko da Mi se obraća, pa da mu se odazovem?!'”
U Buharijinom “Sahihu” stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “U svakoj noći ima jedan trenutak kada se dove primaju.”
I znaj da se sevab noćnog ibadeta stječe i kratkim i dugim učenjem Kur’ana, s tim što se povećava srazmjerno dužini učenja. Važno je odmah napomenuti da je pokuđeno provesti cijelu noć u ibadetu, jer konstantna nesanica dovodi do oboljenja tijela.
Dokaz da se sevab noćnog ibadeta stječe i kratkim učenjem Kur’ana, jeste hadis koji bilježi Ebu Davud i drugi, od Abdullaha ibn ‘Amra ibn ‘Asa, u kojem stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Neće biti upisan među nemarne onaj ko u noćnom namazu prouči makar deset ajeta. Onaj ko prouči stotinu ajeta biće upisan u Allahu pokorne, a onaj ko poruči hiljadu ajeta biće upisan među one koji imaju obilnu nagradu.”
Se’alebi prenosi da je Abdullah ibn Abbas rekao: “Ko noću klanja dva rekata, uvrštava se u one koji Allahu sedždu čine i noćni namaz obavljaju.”
Izvor: “Adabi učenja Kur’ana”
Autor: Imam Nevevi