Ibn Kajjim, rahimehullah, spominje kako su meleki stvoreni od svjetlosti i o tome veli:
“Materija od koje su meleki stvoreni je svjetlost, kao što se vjerodostojno prenosi u Muslimovom Sahihu od Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: ‘Meleki su stvoreni od svjetla, a džini od plamene vatre, a Adem je stvoren od onoga što vam je opisao.'” (Muslim; “Bedaiu-l-Fevaid”, 2/62)
Meleki su najbolja stvorenja i svako dobro potiče od njih. Allah ih je stvorio razumnima i bez prohtijeva, dok je hajvane stvorio s prohjtevima bez razuma, a insana s razumom i prohtjevima, pa čiji razum nadvlada prohtjeve, taj je s melecima, a čiji prohtijevi nadvladaju razum, taj je gori od hajvana. (“Miftahu daris-Se’adeh”, 1/352)
Džini su na ispitu kao i ljudi, a što se meleka tiče, Ibn Kajjim rahimehullah, kazao je slijedeće:
“Veli se za meleke da nisu na iskušenju strastima koje se protive njihovu razumu već im je duša sva od ibadeta i poslušnosti, stoga se pojam strpljivosti ne veže za njihovo biće ili je to pak strpljenje koje njima dolikuje u pridržavanju onoga na čemu su stvoreni. Ako insanov sabur nadvlada strasti i prohtjeve, bliži je melecima, a ako se desi obratno, bliži je šejtanima, a ako nadvlada želja za jelom i pićem i tjelesnim uživanjima nad saburom, bližije hajvanima.”
Kaže Katade:
“Stvori Uzvišeni Allah meleke razumnima bez prohtijeva, i stvori hajvane od prohtjeva bez razuma, i stvori insana od razuma i prohtijeva, pa čiji razum nadjača prohtjeve, taj je s melecima, a čiji prohtijevi nadvladaju razum taj je poput hajvana.” (“Uddetus-Sabirin”, str. 35)
Izvor: “Oaza imana – Vjerovanje u meleke”
Autor: Ibn Kajjim El-Dževzijje