Smatramo da je bitno ukazati i na jednu negativnu pojavu u vezi s hifzom i (pojedinim) hafizima na našim prostorima. Naime, svi hadisi u kojima Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podstiče na učenje Kur’ana napamet i veliča taj čin i same hafize na direktan ili indirektan način ukazuju na to da su hafizi, prije svega, visokomoralne osobe.
Časno zvanje hafizu-l-Kur’an, što znači čuvar Kur’ana, doista je veliko i plemenito, jer označava osobu koja je paradigma bdijenja nad posljednjom Allahovom, dželle ša’nuhu, objavom ljudskome rodu. Stoga je zvanje hafizu-l-Kur’an istovremeno i velika počast, ali i velika odgovornost za onoga ko ga nosi.
Ne samo zbog toga što postoji mogućnost da se nešto zaboravi, već jednostavno što hafiz sa sobom nosi Allahovu, dželle ša’nuhu, poruku ljudima i što ljudi u njemu treba da vide oličenje vjere, čestitosti, bogobojaznosti, poštenja, itd. Zbog toga hafizi moraju dobro paziti na svoje ponašanje i u privatnom, a posebno u javnom životu.
U protivnom, njihov hafizluk može biti svjedok protiv njih, umjesto da bude svjedok u njihovu korist. Zato, svaki hafiz mora živjeti u duhu Kur’ana i u skladu s njegovim odredbama i principima. Posljednjih godina kod nas je “u trendu” održavanje velikih koncerta na kojima se izvode ilahije i kaside čiji izvođači se predstavljaju kao hafizi.
Na tim koncertima učestvuju i brojna imena iz svijeta estrade, veliki orkestri, filharmonije, razni izvođači narodne i zabavne muzike, itd. U takvoj konstelaciji izvođači ilahija, koji se u agresivnoj marketinškoj kampanji najavljuju i predstavljaju kao hafizi, sve više nalikuju na estradne umjetnike.
Ako se nastavi tako i ubuduće, postoji osnovana bojazan da će obični svijet, iz zvanja hafiz, početi razumijevati da su to estradni umjetnici koji pjevaju pjesme pobožnog sadržaja, a ne osobe koje su naučile Kur’an napamet i koje bdiju kako nad formom teksta Kur’ana časnog tako i nad njegovim sadržajem i suštinom.
Upravo zbog toga poznato je da se hafizi Kur’ana u islamskoj tradiciji smatraju i nazivaju ešrafu-l-ummeh (prvaci ummeta), jer upravo hafizi treba da budu oličenje vjerskog znanja (iluma), pobožnosti, takvaluka, itd.
Izvor: “Hifz – Učenje Kur’ana napamet”
Autor: Hfz. Dr. Safvet Halilović