“Pitaju te o plijenu. Reci: ‘Plijen pripada Allahu i Poslaniku.'” (El-Enfal, 1)
Sad ibn Ebu Vekkas, radijallahu anhu, pripovijeda: “U Bici na Bedru poginuo je moj brat Umejr, kao i Seid ibn As, radijallahu anhu, te sam uzeo njegovu sablju. Međutim, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče mi: ‘Ostavi tu sablju među ratni plijen: Samo Allah, dželle ša’nuhu, zna koliko sam taj dan pobio neprijatelja. Nisam daleko odmakao od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a Allah, dželle ša’nuhu, već je objavio suru El-Enfal pa mi Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: ‘Idi i uzmi svoju sablju.'”
(Ovaj je hadis vjerodostojan. Bilježe ga Ahmed, 1/180, Ibn Džerir, 9/117 i Tirmizi, 3079, koji kaže daje hadis hasen sahih.)
Ikrima i Abdullah ibn Abbas, radijallahu anhu, kažu: “Na dan Bitke na Bedru Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obećao je vjernicima koji su se hrabro borili veliku nagradu. Oni mladi i snažniji krenuli su naprijed, dok su starci ostali da im čuvaju leda. Kada se počeo dijeliti ratni plijen, oni mladi su došli tražeći svoj dio pa starci rekoše: ‘Nemojte misliti da imate prednost nad nama, mi smo vam čuvali leđa i da ste kojim slučajem poraženi, mi bismo vam itekako pomogli.’ Povodom toga Allah, dželle ša’nuhu, objavio je ajet: ‘Pitaju te o plijenu’, pa im je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nakon toga podjednako podijelio plijen.”
(Hadis je vjerodostojan. Pogledaj djelo Sahihu Ebu Davud autora šejha Albanija, 2737. Bilježe ga Ibn Džerir, 9/116, i Hakim, 2/326, koji ga ocjenjuje vjerodostojnim, u čemu ga podržava Zehebi.)
Ubada ibn Samit, radijallahu anhu, pripovijeda: “Nakon što su neprijatelji poraženi u Bici na Bedru, jedna skupina muslimana krenula je za njima da ih proganja, jedni su ostali s Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, a jedni su prikupljali ratni plijen. Kada su neprijatelji konačno pobjegli, svi su se muslimani okupili na jednom mjestu pa oni koji su proganjali neprijatelja rekoše: ‘Nama pripada ratni plijen, jer mi smo hrabro progonili neprijatelja i mi smo ti koji srno ih otjerali.’ Oni koji su ostali s Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, rekoše: ‘Tako nam Allaha, dželle ša’nuhu, vi nemate nikakvu prednost nad nama, jer srno mi čuvali Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da ga se neprijatelj ne domogne, tako da plijen pripada nama.’ Međutim, oni koji su prikupljali plijen rekoše: ‘Tako nam Allaha, dželle ša’nuhu, mi smo najpreči da ga uzmemo. Mi smo ti koji su ga sakupili i domogli ga se, tako da nama pripada.’ Povodom toga Allah, dželle ša’nuhu, objavio je ovaj ajet pa je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, svima podjednako podijelio ratni plijen.”
(Hakim u svom Mustedreku, 2/326, ovaj hadis ocjenjuje vjerodostojnim i u tome ga podržava Zehebi. U nizu prenosilaca ovog hadisa nalazi se Sulejman El-Ešdek, o kome Ebu Hatim veli: “U njegovim predanjima ponekad postoji kontradiktornost.” Pogledaj njegovu biografiju u djelu “Ed-Duafa” autora Ibn-Dževzija, 1549.)
Izvor: “Povodi objave Kur’ana”
Autor: Ebu Hassan Ali En-Nejsaburi