“Ova dva protivnička tabora spore se oko Gospodara svoga; onima koji ne budu vjerovali bit će odijela od vatre skrojena, a ključala voda bit će na glave njihove lijevana.” (El-Hadždž, 19)
Kajs ibn Baad kaže: “Čuo sam Ebu Zerra, radijallahu anhu, da je rekao: ‘Kunem se Allahom, dželle ša’nuhu, da je ovaj ajet: ‘Ova dva protivnička tabora spore se oko Gospodara svoga…’, objavljen zbog sljedećih šest osoba: Hamze, Ubejda, Alije ibn Ebu Taliba, Utbe, Šejbe i Velida ibn Utbe.'”
(Hadis je vjerodostojan. Bilježe ga Buhari, 4843, do Abdullaha ibn Abbasa, radijallahu anhu, Muslim, 34/3033, Nesai, 361, Ibn Madža, 3835, i Ibn Džerir, 17/98.)
Od Alije, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: “Mi smo bili povod objave ovoga ajeta, kada smo izašli na dvoboj u Bici na Bedru: ‘Ova dva protivnička tabora spore se oko Gospodara svoga…’, sve do riječi Uzvišenog: ‘Kad god pokušaju da zbog teškog jada iz nje izađu, bit će u nju vraćeni: ‘Iskusite patnju u užasnoj vatri.'” (El-Hadždž, 22)
(Hadis je vjerodostojan. Bilježe ga Buhari, 4744, i Nesai, 362.)
Abdullah ibn Abbas, radijallahu anhu, prenio je: “Oni, sljedbenici Knjige, rekoše vjernicima: ‘Mi smo Allahu preči od vas, jer je nama Knjiga došla prije nego vama i vjerovjesnik nam je poslan prije nego vama.’ Vjernici im na to rekoše: ‘Mi smo Allahu preči, povjerovali smo Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, a i u vašeg smo poslanika, alejhi selam, povjerovali i u Knjige koje su vama objavljene. Vi znate našeg vjerovjesnika, a ipak ste ga ostavili i iz zavisti ste ga zanijekali, a, eto, kako se o Gospodaru vašem raspravljate!’ Tada je Uzvišeni objavio ovaj ajet.”
(Ibn Džerir, 17/99, navodi ga s nizom prenosilaca preko Atiije El-Avfija, od Abdullaha ibn Abbasa, radijallahu anhu. Ovakvo mišljenje ima i Katada.)
Izvor: “Povodi objave Kur’ana”
Autor: Ebu Hassan Ali En-Nejsaburi