Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan je hoće li vjernici na Sudnjem danu vidjeti svog Gospodara. Pa je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao:
“Ometa li vas išta da vidite Sunce kada nema oblaka?” – “Ne, Poslaniče”, odgovoriše. “Ometa li vas išta da vidite Mjesec u noći uštapa?” – “Ne, Poslaniče”, rekli su ashabi. “Tako ćete vidjeti Allaha na Sudnjem danu.”
(Buhari, 11/358 i 13/358; Muslim, 182 i 183, “El-Iman”)
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan je o sudbini i o tome kakav udio ljudi imaju u njoj, da li je predodređena ili nanovo nastaje? On reče:
“To je već presuđeno i okončano?” A zatim ga upitaše: “Čemu onda djelo?” Poslanik odgovori: “Radite, svakom je olakšana ono za što je stvoren (predodređen). Onaj ko je od sretnika, bit će mu olakšana činjenje djela sretnika (džennetlija). A ko bude od nesretnika, bit će mu olakšana činjenje djela nesretnika (džehennemlija).” Zatim je proučio kur’anski ajet: “Onome ko udjeljuje i ne griješi, i ono najljepše smatra istinitim … “, pa do kraja drugog ajeta (Ajeti u cijelosti znače: “Onome ko udjeljuje i ne griješi i Džennet smatra istinitim – njemu ćemo olakšati činjenje dobrih djela. A onome ko tvrdiči i osjeća se neovisnim od Gospodara i Džennet smatra lažnim – njemu ćemo olakšati put tegoba.” /Lejl-Noć, 5-10/).
(Muslim, br. 2647, “El-Kader”; Ahmed, “Musned”, 6/129, 67/4, 167/2 i “Džami-l-Usul”, br. 10/108-112)
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan je zna li Allah šta ljudi u sebi kriju. “Da”, odgovorio je Poslanik.
(Muslim)
Prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan: “Gdje se nalazio naš Gospodar prije nego što su stvorena nebesa i Zemlja?” Nije odbio onoga ko pita i odgovorio je:
“Nije uz Njega bilo ništa (“Ama”, ima dva značenja: sa meddom – dužinom znači oblak, a bez dužine: nije uz njega ništa bilo), iznad Njega nije bilo ništa i ispod Njega nije bilo ništa.”
(Ahmed, “Musned”, 4/11,12; Tirmizi, br. 3108, Tefsir sure Hud; Ibn Madža, br. 182, “El-Mukaddime”. Hadis Ebu Ruzejna el-Akilija je daif – slab, dok Tirmizi i drugi muhaddisi kažu da je ovaj hadis hasen – dobar)
Izvor: “Poslanikove fetve”
Autor: Ibn Kajjim El-Dževzijje