“Džinima su također propisane naredbe i zabrane kao i ljudima. Propisi vezani za srce poput ljubavi, mržnje, vjere i prijateljstva i neprijateljstva jednake su za džine i ljude, a što se tiče propisa vezanih za tijelo poput gusula ili abdesta, različiti su.”
(“Uddetus-Sabirin”, str. 30)
Potom navodi zgode vezane za nedaće šejtana u hrvanju sa Allahovim vojnicima, pa veli, kako Abdullah ibn Mesud kaže: da je halifa Omer sreo džina pa se pohrvao s njim i savladao ga, pa mu reče:
“Što si to slab?” A ovaj mu odvrati: “Ja sam najjači među njima.”
(“Hejtemi-medžma’uz-Zevaid”, 9174)
Prenosi se da je Ebu Hurejre, radijallahu anhu, rekao:
“Mu’min izmršavi svoga šejtana kao što jedan od vas izmršavi svoju devu putovanjima.”
(Prenosi Ahmed sa nepouzdanim lancem prenosilaca)
Učenjak u vjeri je višestruko teži šejtanu od onoga koji mnogo ibadeti.
Ibn Kajjim, rahimehullah, kaže:
“Prenosi se da je Abdullah ibn Omer rekao: ‘Prednost je učenjaka u vjeri nad onim što mnogo ibadet čini sedamdeset deredža. Između svake deredže je sedamdeset godina konjskog galopa.'”
(Muslim, 2203)
Tumačenje ovoga hadisa je slijedeće:
“Kada šejtan posije novotariju u vjeri, učenjak je obznani ljudima i zabrani, dok onaj što se ibadetu posvjećuje, ne osvrće se niti zna za nju.”
Izvor: “Oaza imana – Vjerovanje u meleke”
Autor: Ibn Kajjim El-Dževzijje