Memorija nije kod svakog jednaka. Neki ljudi pamte dobro i sa malim brojem ponavljanja, a neki moraju mnogo puta ponoviti da bi zapamtili. Ponavljanje se dijeli na dvije grupe:
a) Ponavljanje u sebi
Da učenik, npr. prije spavanja obnovi ono što je tokom dana naučio. Ovakvim “premotavanjem” utvrđuju se slike naučenog, položaj ajeta, kao i opći presjek onog što se naučilo, što sam maloprije napomenuo.
Sufjan Es-Sevri je rekao: “Neka hadis bude vaš unutrašnji razgovor, i neka vaša skrivena namjera bude da ga naučite.” Ovo se može kazati i ovako: “Neka Kur’an bude vaš unutrašnji razgovor, i neka vaša skrivena namjera bude da ga utvrdite.”
‘lzz ibn Abdusselam je rekao: “Nijednu noć nisam zaspao a da prije spavanja nisam “prelistao” poglavlja fikha u sebi.”
b) Ponavljanje naglas i izgovaranje naučenog u cjelosti
Ko želi jak i postojan hifz mora više puta naglas ponavljati ajete. Ne smije se zaustaviti na jedanput ili dva, ma koliko bio inteligentan.
lbnul-Dževzi je rekao: “Hasan ibn Ebi Bekr En-Nejsaburi nam je rekao: – Uspijem da nešto naučim pošto ga po novim pedeset puta.” Ebu lshak Eš-Širazi je lekciju obnavljao stotinu puta. Mora se priznati da ponavljanje i vraćanje ne početak dosta umara u početku. Ipak, rezultati su u budućnosti sjajni. Ako se gradivo ne ponavlja nakon učenja – a naročito u prvoj fazi – ono se zaboravlja i nestaje, zato što se ne održava obnavljanjem. Poslušaj ovaj događaj koji pripovijeda imam EI-Dževzi:
“Pričao nam je Hasan kako je neki učenjak više puta obnavljao lekciju. Starica koja je bila u njegovoj kući reče: – Tako mi Allaha, i ja sam to naučila. – Ponovi – reče on. Starica doslovno ponovi lekciju. Nakon nekoliko dana, Hasan joj reče da još jednom ponovi onu lekciju. – Ne znam je nikako – reče starica. – Ja ponavljam više puta da mi se ne bi desilo to što se tebi desilo.”
Mnogo običnih ljudi zna napamet suru Jasin, suru Sedžde, kraj Bekare i dr., samo zato što su mnogo puta slušali druge kako ih uče.
Izvor: “Kako ćeš naučiti Kur’ani Kerim”
Autor: Dr. Jahja ibn Abdurrezzak El-Gavsani