Ovo je, takođe, jedan od osnovnih činilaca u procesu hifza. Veza sa učiteljem se ne smije zanemariti. Jer, Kur’an se u prvom redu bazira na podučavanju. Podučavanom je u početku jako potreban učitelj koji će ga uputiti i predočiti mu optimalne metode hifza.
Počet će sa vježbanjem pravilnog izgovaranja u pratnji učitelja. To je vrlo važan momenat za učenika, kome su, pored toga, potrebne i neke upute u vezi ajeta, npr. povodi objave i sl. Od nesumnjive važnosti za učenika u početku jesu sljedeće stvari:
- Učitelj otklanja probleme koje hifz nosi sa sobom;
- Upozorava ga na međusobno slične ajete;
- Podsjeća ga na priklanjanje Allahu;
- Da uči Kur’an radi Allahovog zadovoljstva.
Ove smjernice i napomene imaju vidljiv uticaj i trag. Kabisi je rekao: “Već sam spomenuo lijep običaj muslimana da podučavaju svoju djecu Kur’anu i dovode im učitelje. Oni su
zaista uporni u tome.”
Potreba za učiteljem je veća time što on “pročišćava” misli mladih, budi im osjećanja, oživljava umove, razvija percepciju. On ih naoružava istinom protiv laži, vrlinama protiv mahana, znanjem protiv neznanja. On u ugašene duše vraća život, budi usnule umove, ojačava klonula osjećanja. On pali ugašenu lampu, osvjetljava tamni put, daje da iz mrtve zemlje nikne bilje i da neplodno drvo rodi. Sjediti pred iskusnim učiteljem koji preslušava zadaću iz Kur’ana za taj dan ostavlja trag na odgoj duše i naviku da se ona usavršava.
Mudri Lukman je rekao svome sinu:
“Sine moj, koju si mudrost naučio? – Ne trudim se radi onog što me se ne tiče – odgovori sin. – Ima jedna važnija stvar, sine: sjedi sa učenjacima i guraj ih koljenima. Jer, Allah mrtva srca oživljava mudrošću kao što mrtvu zemlju oživljava obilnom kišom.”
Izvor: “Kako ćeš naučiti Kur’ani Kerim”
Autor: Dr. Jahja ibn Abdurrezzak El-Gavsani